Adviseur geeft advies over WIA re-integratie

WIA Re-integratieservice

Zodat arbeidsongeschikte medewerkers sneller weer aan het werk kunnen

Onze WIA Re-integratieservice in het kort

Heeft u een collectieve WIA- of WGA-verzekering? Ontdek dan onze WIA Re-integratieservice. Hierbij kunt u terugvallen op een helpdesk die u bijstaat bij vragen over onder meer langdurig verzuim, wetten en re-integratie. Is uw medewerker na 91 weken nog steeds ziek? Dan neemt onze casemanager rond deze periode contact met u op. We maken samen afspraken voor de periode na 104 weken ziekte. Kan uw medewerker doorstromen naar de IVA? Of juist weer aan het werk? Dan kijken we samen of een herbeoordeling door UWV aan de orde is. Onze Re-integratieservice heeft een duidelijk doel: uw medewerker professioneel begeleiden bij terugkeer naar het werk.

Wat u nog meer moet weten over onze WIA Re-integratieservice

Dit is wat onze WIA Re-integratieservice u biedt

Met onze WIA Re-integratieservice heeft u toegang tot een team van specialisten, zoals RSC-gecertificeerde casemanagers, arbeidsdeskundigen, juristen en medisch adviseurs. Zij ondersteunen u bij re-integratie, doen herbeoordelingen, beantwoorden juridische vragen of zijn aanwezig bij hoorzittingen. Dit zorgt voor gemak en bespaart u meestal veel tijd.


Een WIA-verzekering biedt inkomenszekerheid voor medewerkers en financiële zekerheid voor u als werkgever. Met onze WIA Re-integratieservice willen we de duurzame inzetbaarheid van uw medewerker vergroten. Is uw medewerker gedeeltelijk arbeidsongeschikt? Dan kijken wij samen met u en uw medewerker wat zijn of haar mogelijkheden zijn. Want weer aan het werk gaan, draagt niet alleen bij aan inkomsten, maar ook aan geluk en gezondheid. 

1) De casemanager zorgt voor een goede start van de WIA Re-integratieservice

De casemanager brengt alle belangrijke schakels bij elkaar. Heeft u een zieke medewerker? Geef de ziekmelding dan aan ons door in de 42e week. Zo weten wij op tijd dat u te maken heeft met een langdurig zieke medewerker die misschien gebruik moet maken van de WIA-verzekering. Heeft u meteen al ondersteuning nodig? Dan helpt onze helpdesk u graag verder.


Is uw medewerker rond de 91 weken nog steeds ziek? Dan neemt de casemanager contact met u op om samen met u afspraken te maken over de WIA-aanvraag bij UWV. En laat, als dat nodig is, bezwaar maken tegen de WIA-beoordeling van UWV. Wij vinden het belangrijk dat uw medewerker de juiste uitkering ontvangt. Daarna start de re-integratiebegeleiding met uw medewerker op basis van een plan van aanpak.

2) De arbeidsdeskundige helpt bij de re-integratie

Als de medewerker gedeeltelijk arbeidsgeschikt is, onderzoekt de arbeidsdeskundige samen met de medewerker de mogelijkheden om weer aan het werk te gaan. Waar liggen de kansen en wat zijn de belemmeringen? Denk bijvoorbeeld aan een opleiding of een training voor vaardigheden. Een bezoek aan de medewerker thuis kan helpen om een zo breed mogelijk beeld te krijgen.

3) De jurist maakt bezwaar tegen WIA-beslissingen van UWV

Als wij vinden dat een WIA-beslissing van UWV onzorgvuldig of onjuist is, dan maken onze ervaren juristen bezwaar of gaan in beroep. Denk bijvoorbeeld aan een onjuist vastgesteld arbeidsongeschiktheidspercentage. Met deze procedure willen wij ervoor zorgen dat een (ex-)medewerker de juiste uitkering krijgt. Waarbij wij nauw samenwerken met de casemanagers, medisch adviseurs en de arbeidsdeskundigen.

4) De medisch adviseur ondersteunt de jurist

Gaat het om medische beslissingen van UWV? Dan geven onze medisch adviseurs onafhankelijk advies bij bezwaar- en beroepsprocedures. 

Vind een adviseur

Uw bedrijf is uniek. Dat vraagt om een advies op maat. Daarom werken we alleen samen met onafhankelijke adviseurs. Vind een adviseur die bij u past.