Als u ergens ontevreden over bent, kunt u contact opnemen met uw adviseur. De adviseur kent uw persoonlijke situatie het best en kan u goed begeleiden.
Wilt u een klacht indienen over ons, een verzekering of over uw adviseur?
Vul dan online ons klachtenformulier in.
Of stuur uw brief naar:
Avéro Achmea
Klantsignaalmanagement
Postbus 101
7300 AC Apeldoorn
Nadat u een klacht bij ons heeft ingediend, ontvangt u binnen 5 werkdagen onze eerste reactie. Kunnen wij uw klacht niet binnen deze termijn beantwoorden, dan laten wij u dit schriftelijk of per e-mail weten. Natuurlijk leest u in dit bericht ook op welke termijn u wel een reactie van ons ontvangt.
Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen over de eigen verzekeraar. Ook tuchtklachten moet u dus eerst bij het Kifid indienen. Ook de voorzitter van de Commissie van Beroep van Kifid, de Ombudsman Pensioenen en de Letselschaderaad kunnen klachten doorsturen naar de Tuchtraad.
Kijk voor meer informatie op www.tuchtraadverzekeraars.nl
Het ODR-Platform is door de Europese Commissie in het leven geroepen om ontevreden consumenten te helpen. Hier komt geen rechter aan te pas. Kijk op ec.europa.eu voor meer informatie.
Als u direct naar de rechter stapt, kiest u ervoor om niet naar Kifid en/of de Tuchtraad te gaan. Let op: U kunt uw klacht daarna niet meer bij Kifid voorleggen. En als u naar de rechter gaat, kost dat geld. Terwijl bemiddeling door Kifid veelal gratis is. Op www.rechtspraak.nl vindt u hierover meer informatie. Daar leest u onder meer ook bij welke rechtbank u terecht kunt.