Leidraad Klantbelang Centraal

Leidraad Klantbelang Centraal

Volmachten 16 dec 2020 2 minuten

In 2019 publiceerden de NVGA en het Verbond van Verzekeraars samen de Leidraad Klantbelang Centraal (KBC). De vraagbaak voor volmachten om hun bedrijfsvoering te toetsen op regelgeving en normering in het belang van de klant. In oktober verscheen een nieuwe versie van de leidraad. Met hierin ook aandacht voor de zachte factoren binnen een organisatie.

De zachte kant van klantbelang
Klantbelang Centraal gaat verder dan het opvolgen van de harde factoren zoals wettelijke eisen en het inrichten van processen. Klantbelang gaat ook over de zachte kant. Over de manier waarop u cultuur en gedrag van medewerkers stuurt. Over het leren van fouten, klantdilemma’s bespreekbaar maken en bewust belonen en waarderen. Medewerkers zijn immers het gezicht naar de klant. En tevreden en betrokken medewerkers zorgen met klantgerichte service voor blije klanten.

Werk ook verder aan het vertrouwen van de klant
De Leidraad Klantbelang Centraal is er voor iedere volmacht die verder wil werken aan het vergroten van het vertrouwen van de klant in de verzekeringsbranche. Bekijk de nieuwe Leidraad Klantbelang Centraal oktober 2020 en ontdek hoe u de aanvullende principes in uw bedrijfsvoering kunt toepassen.

De leidraad staat samen met een praktische toolkit klaar op volmachtbeheer.nl (onder het tabblad van de NVGA).

Ook interessant voor u