Uw relatie ontvangt in december bericht om medewerkersgegevens bij te werken
Vanaf 1 december staat het bericht klaar in het berichtencentrum op het online Meldloket voor het jaar 2021. De actuele medewerkersgegevens en salarissen gebruiken wij om de juiste premie te berekenen. Dit voorkomt premieverrekening achteraf. We vragen uw relatie ook om de contactgegevens te controleren. Uiteraard vragen wij alleen die gegevens die nodig zijn voor de verzekering.
Met de juiste loongegevens is uw relatie verzekerd van de juiste vergoedingen
Zo voorkomt uw relatie dat hij onnodig financiële risico’s loopt. Bijvoorbeeld doordat hij geen of een te lage vergoeding krijgt bij arbeidsongeschiktheid van de (ex-)werknemers.
Uw relatie voert de gegevens in via ons Meldloket
Om het werkgevers zo makkelijk mogelijk te maken, bieden wij een online webportaal: het Meldloket. In ons Meldloket kunnen werkgevers loongegevens invoeren, inzien en wijzigen of een ziekmelding doen. Deze wijzigingen worden automatisch verwerkt in onze administratie. Als relatie op het bericht klikt, komt hij in het scherm waar hij gegevens kan updaten. Uw relatie kan ook gebruik maken van de up & downloadfunctie. Uw relatie downloadt de werknemersgegevens van het Meldloket in een Excelbestand, past dit bestand aan en uploadt het daarna weer. Als hij groene duimpjes ziet, heeft uw relatie alle stappen doorlopen. Hij ontvangt dan geen herinnering meer.
Meldloket voor adviseurs
U kunt als adviseur met een verzamellogin de gegevens van uw relaties in ons Meldloket bekijken. Heeft u als adviseur afgesproken WIA-verzekeringen voor uw relatie te beheren, dan heeft u een ‘muteerfunctie’ nodig. U moet hiervoor wel een ‘bewerkersovereenkomst’ sluiten met uw relatie (volgens de AVG). Meer informatie over ons Meldloket vindt u op averoachmea.nl/adviseur/meldloket.