Uit onderzoek blijkt:  agro-kantoren positief

Avéro Achmea Agro goed beoordeeld

Agrarisch 29 aug 2022 2 minuten

Avéro Achmea Agro werkt samen met adviseurs die de ToplandPolis van Avéro Achmea en/of de Interpolis Bedrijven Compact Polis® Agrarisch (BCP) adviseren en verkopen. We willen graag weten hoe deze adviseurs de samenwerking met Avéro Achmea Agro ervaren. Wat doen we goed? En wat kunnen we beter doen? Lees hier de belangrijkste resultaten van het tevredenheidsonderzoek dat een onafhankelijk onderzoeksbureau (Forum Research) dit jaar uitvoerde bij 25 agro-kantoren.

Adviseurs beoordelen Avéro Achmea Agro met een 7,9
De adviseurs van de agro-kantoren zien Avéro Achmea Agro als dé partner waar ze al jaren mee samenwerken. Ze zijn erg te spreken over de producten en dienstverlening en laten weten dat Avéro Achmea bijdraagt aan de groei van de agro-kantoren. Ze waarderen de prettige samenwerking met korte lijnen, het acceptatiebeleid, de agrarische kennis, het meedenken en de schadeafhandeling. En ze vinden het positief dat Avéro Achmea agrarische risico’s verzekerbaar houdt. De systemen zijn voor de meeste adviseurs prima om mee te werken, maar hier ligt nog wel ruimte voor verbetering.

Hoge waardering voor het agrarische verzekeringspakket
De ToplandPolis en de Interpolis Bedrijven Compact Polis® Agrarisch worden als compleet en overzichtelijk ervaren, met goede voorwaarden en dekkingen. De adviseurs van de agro-kantoren geven aan dat het verzekeringspakket echt is toegespitst op de agrarische sector.

Persoonlijk en deskundig contact wordt gekoesterd
De adviseurs waarderen de prettige contacten, korte lijnen met accountmanagers en de acceptanten van Avéro Achmea Agro. Men kent elkaar bij naam. Hoewel contact met een accountmanager soms gemist wordt, ervaren ze het contact met een risicodeskundige als belangrijker. Dat een risicodeskundige meegaat naar de klant en altijd snel beschikbaar is, wordt enorm gewaardeerd.

Een en al lof voor schadeafhandeling
De adviseurs van de agro-kantoren zijn zeer te spreken over de schadeafhandeling vanuit Avéro Achmea. Schadeafhandeling verloopt snel, duidelijk, betrouwbaar, deskundig en probleemloos.

Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen
De mening over informatievoorziening vanuit Avéro Achmea is wisselend. Het digitale platform BREIN ondersteunt kantoren bij advisering, bemiddeling en beheer van agrarische verzekeringen en diensten. BREIN voldoet, maar kan nog beter vinden de adviseurs van de agro-kantoren. De nieuwsbrieven met tips en adviezen worden positief ontvangen. Wel zien kantoren graag dat Avéro Achmea minder versnipperd informeert en kennissessies meer bekendheid geven. Niet alle adviseurs weten dat Avéro Achmea (online) klankbordsessies en workshops organiseert.

We gaan aan de slag
We maken werk van de verbeterpunten die we meekregen en houden u op de hoogte van wat we ermee doen. Wilt u nog iets kwijt over onze agro-producten, diensten en manier van samenwerken? Neem gerust contact op met uw accountmanager.

Bron: Forum Research, mei 2022

Ook interessant voor u